Wiadomosc z 24.07.2017

Storopack podąża ścieżką wzrostu

Wzrost obrotu o cztery procent w porównaniu do roku ubiegłego

Metzingen, lipiec 2017 r. Storopack, specjalista w produkcji opakowań ochronnych, zakończył rok 2016, odnotowując znaczny wzrost obrotów w porównaniu do okresu poprzedniego. Grupa przedsiębiorstw z siedzibą w Metzingen osiągnęła w ubiegłym roku, przy zaangażowaniu 2513 pracowników, obrót całkowity w wysokości 434 milionów euro. W porównaniu do roku ubiegłego odpowiada to zwiększeniu obrotów o 18 milionów euro oraz wzrostowi o cztery procent, po korekcie o różnice kursowe o pięć procent. W miniony roku nasza firma rozwinęła zarówno dział Molding, jaki Packaging, oferując indywidualne rozwiązania w zakresie opakowań ochronnych, koncepcje linia pakowania oraz kształtki techniczne dla różnych branż.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju przedsiębiorstwa w ubiegłym roku i dalszego podążania ścieżką wzrostu”, mówi Hermann Reichenecker, wspólnik zarządzający Storopack. „Przede wszystkim w krajach uprzemysłowionych łącznie zapakowano i wysłano więcej towarów. Wpłynęło to pozytywnie na naszą działalność. Obecnie rozwijamy się nawet szybciej niż rynek”. W podziale na regiony Europa oraz Ameryka Północna osiągnęły razem 85 procent całkowitego obrotu. Największy wzrost obrotu odnotowała w ubiegłym roku Ameryka Północna i Południowa w wysokości odpowiednio 8,5 oraz 8,8 procent.

Nowa lokalizacja w Australii
Na początku 2016 roku firma Storopack przejęła 100 procent udziałów długoletniego australijskiego partnera dystrybucyjnego Intellipack Asia Pacific Pty Ltd. (Intellipack) w Seven Hills, w okolicy Syndey, i tym samym otworzyła pierwszą lokalizację w Oceanii. Wcześniej spółka Inetllipack (obecnie pod nazwą Storopack Australia Pty Ltd.) z powodzeniem zajmowała się dystrybucją linii produktów Storopack AIRplus® oraz PAPERplus® w Australii i Nowej Zelandii, a także rozwojem zintegrowanych systemów pakowania. „Pozyskanie tej firmy było dla nas ważnym posunięciem, ponieważ dzięki temu zwiększyliśmy naszą obecność na rynku w regionie Azji i Pacyfiku, i jesteśmy teraz jeszcze bliżej naszych klientów w tym regionie. Bycie kompetentnym partnerem, który jest do dyspozycji na miejscu, to część naszej samoświadomości”, stwierdza Hermann Reichenecker. Obecnie firma Storopack prowadzi łącznie 64 lokalizacje w 18 krajach.

Potrzeby klienta na pierwszym planie
Również w bieżącym roku obrotowym firma Storopack trzyma się zasad, które umożliwiły dotychczasowy wzrost. „Kluczem naszego sukcesu jest w pierwszej kolejności konsekwentne ukierunkowanie na potrzeby naszych klientów”, mówi Hermann Reichenecker. „Czy to w przypadku nowych produktów, takich jak nasza folia AIRplus® Wrap, czy też rozwoju linii opakowań oraz koncepcji dotyczących stanowisk pakowania, w dziale Packaging w centrum uwagi znajduje się dla nas zawsze cały proces pakowania ochronnego dla naszych klientów, który ciągle optymalizujemy pod względem produktywności. W dziale Molding już w roku 2015 rozpoczęliśmy specjalizację w ramach gałęzi przemysłowych naszych klientów, aby zaoferować im jeszcze większe wsparcie poparte wiedzą branżową. Tą drogą nadal podążamy”.