STOROPACK PODCZAS PANDEMII KORONAWIRUSA
Metzingen, czerwiec 2020. Podobnie jak wszystkie firmy na całym świecie, także i spółka Storopack odczuła skutki pandemii koronawirusa oraz związanych z nią działań. Jednakże dzięki solidnym podstawom finansowym ten specjalista w zakresie opakowań ochronnych jest dobrze przygotowany na przyszłość. W 2019 r. całkowity zysk skonsolidowany Storopack Group wyniósł 479 mln euro, co oznacza lekki wzrost w stosunku do wartości z ubiegłego roku wynoszącej 476 mln euro. Przy tak zadowalającym wzroście przychodów firma osiągnęła wszystkie swoje cele na 2019 r. związane z przychodami i zyskiem.
Mimo kryzysu związanego z koronawirusem Storopack nie traci pewności jeśli chodzi o zysk za pierwsze półrocze 2020 r – oczekuje się, że wartość ta utrzyma się na równym poziomie z pierwszą połową 2019 r., przy czym przychody będą wyższe. Z uwagi na panującą sytuację perspektywy na drugie półrocze są niepewne, niemniej jednak na chwilę obecną firma nie przewiduje żadnych poważnych spadków przychodów.
„Jesteśmy usatysfakcjonowani i niezwykle wdzięczni w związku możliwością zapewnienia naszym klientom, partnerom i pracownikom poczucia niezawodności i stabilności” wyjaśnia Hermann Reichenecker, dyrektor wykonawczy w Storopack. „Przede wszystkim jest to konsekwencją posiadania bogatej oferty produktowej, bezpiecznego łańcucha dostaw włącznie z własnymi zakładami produkcyjnymi na całym świecie, silnej integracji pionowej oraz struktury klientów obejmującej wiele sektorów. Nawet w dobie kryzysu spowodowanego pandemią pozostajemy skoncentrowani na innowacyjności oraz opracowywaniu nowych i zrównoważonych produktów.”
Duża baza klientów i szeroka oferta produktów oraz obecność na globalnych rynkach są źródłem zalet – w szczególności w dobie kryzysu. W niektórych krajach producenci opakowań zaliczają się do kategorii kluczowych przedsiębiorstw, w związku z czym muszą utrzymywać zdolności dostawcze. Jeśli chodzi o towary pierwszej potrzeby w obecnym czasie, Storopack oferuje szeroką gamę opakowań ochronnych począwszy od branży medycznej i żywnościowej a skończywszy na sprzedaży internetowej towarów codziennego użytku.
Spojrzenie w przyszłość dzięki zastosowaniu materiałów pochodzących z recyklingu
Firma Storopack jest dobrze przygotowana na przyszłość dzięki koncentracji na produktach o dużym udziale materiałów z recyklingu. W ubiegłym roku oferta produktowa została uzupełniona o kolejne innowacje.
Przykładowo opracowano nowy materiał rEPS, który można wykorzystywać do produkcji nowych opakowań ochronnych, takich jak np. sprzęt AGD czy ekrany – wykonane w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. W ten sposób ta firma z siedzibą w Metzingen całkowicie zamyka „obieg recyklingu”.
Dodatkowo wprowadzono kolejne folie z serii AIRplus® wykonane w co najmniej 50 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu. Poduszki i wypełnienia powietrzne AIRplus® są często stosowane w sprzedaży elektronicznej, a także mają liczne zastosowania w branży przemysłowej.
Do serii PAPERplus® zalicza się niezwykle popularny produkt o nazwie Papillon, który obecnie posiada dodatkowe wersje bazujące w 100 procentach na papierze z recyklingu dostępnym w różnych kolorach.
Oprócz szerokiej gamy produktów wykonanych w dużym stopniu z materiałów pochodzących z recyklingu, firma Storopack oferuje również opakowania ochronne wytwarzane z surowców odnawialnych.
Storopack Hans Reichenecker GmbH
Untere Rietstrasse 30
72555 Metzingen
T +48 530795475