Abgebildet ist eine internationale Grafik in Form einer Weltkarte vom Geschäftsjahr 2016 von Storopack.

STOROPACK PODĄŻA ŚCIEŻKĄ WZROSTU

Wieści 18.07.2017

  1. Firma
  2. Wieści
  3. Wieści 2017
  4. Storopack podąża ścieżką wzrostu

WZROST OBROTU O CZTERY PROCENT W PORÓWNANIU DO ROKU UBIEGŁEGO

Storopack, specjalista w produkcji opakowań ochronnych, zakończył rok 2016, odnotowując znaczny wzrost obrotów w porównaniu do okresu poprzedniego. Grupa przedsiębiorstw z siedzibą w Metzingen osiągnęła w ubiegłym roku, przy zaangażowaniu 2513 pracowników, obrót całkowity w wysokości 434 milionów euro. W porównaniu do roku ubiegłego odpowiada to zwiększeniu obrotów o 18 milionów euro oraz wzrostowi o cztery procent, po korekcie o różnice kursowe o pięć procent. W miniony roku nasza firma rozwinęła zarówno dział Molding, jaki Packaging, oferując indywidualne rozwiązania w zakresie opakowań ochronnych, koncepcje linia pakowania oraz kształtki techniczne dla różnych branż.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju przedsiębiorstwa w ubiegłym roku i dalszego podążania ścieżką wzrostu”, mówi Hermann Reichenecker, wspólnik zarządzający Storopack. „Przede wszystkim w krajach uprzemysłowionych łącznie zapakowano i wysłano więcej towarów. Wpłynęło to pozytywnie na naszą działalność. Obecnie rozwijamy się nawet szybciej niż rynek”. W podziale na regiony Europa oraz Ameryka Północna osiągnęły razem 85 procent całkowitego obrotu. Największy wzrost obrotu odnotowała w ubiegłym roku Ameryka Północna i Południowa w wysokości odpowiednio 8,5 oraz 8,8 procent.

Nowa lokalizacja w Australii
Na początku 2016 roku firma Storopack przejęła 100 procent udziałów długoletniego australijskiego partnera dystrybucyjnego Intellipack Asia Pacific Pty Ltd. (Intellipack) w Seven Hills, w okolicy Syndey, i tym samym otworzyła pierwszą lokalizację w Oceanii. Wcześniej spółka Inetllipack (obecnie pod nazwą Storopack Australia Pty Ltd.) z powodzeniem zajmowała się dystrybucją linii produktów Storopack AIRplus® oraz PAPERplus® w Australii i Nowej Zelandii, a także rozwojem zintegrowanych systemów pakowania. „Pozyskanie tej firmy było dla nas ważnym posunięciem, ponieważ dzięki temu zwiększyliśmy naszą obecność na rynku w regionie Azji i Pacyfiku, i jesteśmy teraz jeszcze bliżej naszych klientów w tym regionie. Bycie kompetentnym partnerem, który jest do dyspozycji na miejscu, to część naszej samoświadomości”, stwierdza Hermann Reichenecker. Obecnie firma Storopack prowadzi łącznie 64 lokalizacje w 18 krajach.

Potrzeby klienta na pierwszym planie
Również w bieżącym roku obrotowym firma Storopack trzyma się zasad, które umożliwiły dotychczasowy wzrost. „Kluczem naszego sukcesu jest w pierwszej kolejności konsekwentne ukierunkowanie na potrzeby naszych klientów”, mówi Hermann Reichenecker. „Czy to w przypadku nowych produktów, takich jak nasza folia AIRplus® Wrap, czy też rozwoju linii opakowań oraz koncepcji dotyczących stanowisk pakowania, w dziale Packaging w centrum uwagi znajduje się dla nas zawsze cały proces pakowania ochronnego dla naszych klientów, który ciągle optymalizujemy pod względem produktywności. W dziale Molding już w roku 2015 rozpoczęliśmy specjalizację w ramach gałęzi przemysłowych naszych klientów, aby zaoferować im jeszcze większe wsparcie poparte wiedzą branżową. Tą drogą nadal podążamy”.